Pages: 1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10

  by  , Thursday 19 April 2018, Categories: Wszystko o reklamie
Praca jest sztuką

Zdecydowanie lubię swoją pracę. Oczywiście ma też swoje minusy, ale, który zawód ich nie ma? Ja jednak zawsze staram skupiać się na walorach mojego fachu. A jestem grafikiem, więc jest ich naprawdę sporo.

Jednym z nich są możliwości jakie daje moja branża. To przede wszystkim ciekawe kontakty. W życiu nie poznałabym tylu ludzi, ani nie uzyskała tylu nowych możliwości, gdyby nie moja praca. Ponadto daje mi okazję do poszerzania swojej wiedzy. A to sprawia, że nie mogę się nudzić i ciągle się rozwijam. Staram się też być na bieżąco ze wszystkim tym, co się w branży dzieje. W końcu też dzięki temu mogę łapać fajne zlecenia reklamowe. Robię to w różnych miejsca, ale są takie, które idealnie się do tego nadają.

A są nimi targi poligraficzne na świecie. To coś jak mundial dla fanów piłki, albo karnawał w Rio. To wielkie święto i niesamowite wydarzenie. Właśnie wtedy pojawiają się wszelkie nowinki i nowości. Zwykle wracam z takich targów naładowana pozytywną energią, pomysłami, no i przede wszystkim kontaktami. A to ma przełożenie na moją pracę i zarobki. Mam też okazję pokazać tam siebie i to co tworzę, więc jest to dobre miejsce dla mnie, ze względów finansowych. Targów jest wiele i odbywają się w różnych miejscach. Ja wybieram te najbardziej elitarne i zrzeszające tylko specjalistów. Cenię mój czas więc chcę go poświęcam i angażować się w rzeczy tego wartę.

Zachęcam Was również do brania udziału we wszystkim, co pomoże Wam się rozwijać. Stanie w miejscu jest szkodliwe, idźcie do przodu.

  by  , Thursday 15 March 2018, Categories: Wszystko o reklamie
Efekty pracy profesjonalisty

Na rynku pojawia się coraz więcej małych przedsiębiorstw, które nie posiadają dużego budżetu, a tym samym nie stać ich na cały sztab doradców odnośnie wizerunku, marki czy marketingu i reklamy. Dla tych mniejszych znacznie ważniejsze jest dotarcie do wąskiego grona zainteresowanych spośród tysięcy klientów. Nie planują one masowych kampanii ani długofalowych strategii, raczej doraźne działania przynoszące stosunkowo szybkie efekty. 

W tym momencie pojawia się miejsce dla profesjonalnego grafika. Wiem to, bo sama pracowałam przy nie jednym takim projekcie. Nauczyło mnie to specyficznego sposobu myślenia oraz szukania rozwiązań w skali lokalnej, nie globalnej. Choć wydaje się to proste, to tworzenie projektów do bardzo specyficznych wymagań jest łatwiejsze niż do tych bardziej uniwersalnych, pod które można podpiąć praktycznie wszystko. 

Po jakimś czasie staje się oczywiste, że projekty graficzne dla firm stanowią osobne wyzwanie. Pojedyncze zadanie, jak stworzenie nadruku na koszulce czy kubku, to nie to samo, co kompleksowa, wielowymiarowa seria. W takiej trzeba myśleć o spójności, przekazie ogólnym i tym szczegółowym. Po prostu w takim wypadku pojawia się więcej czynników na jakie trzeba zwrócić uwagę.

Jednak nie boję się wyzwań i chętnie podejmuję się pracy przy takich projektach. Uczą mnie one zaradności, samodzielności oraz myślenia w węższej perspektywie. Przedsiębiorstwa, z którymi do tej pory współpracowałam, prowadziły interesy w różnych sektorach. Musiałam przez to poszerzyć również swoją wiedzę ogólną.

  by  , Sunday 4 March 2018, Categories: Wszystko o reklamie
Stojaki reklamowe - pierwsze zwrócenie uwagi

Stojaki reklamowe to zawsze dla mnie wyjątkowe zamówienia. Z jednej strony, taki stojak musi być reklamą, z drugiej stanowi tło i podkład dla innych form promocji. Dlatego wypośrodkowanie tych dwóch funkcji i spotkanie pośrodku nie zawsze jest łatwym zadaniem.

Nie ukrywajmy, że z punktu widzenia reklamy, stojak, obok osoby rozdającej ulotki jest najbardziej popularną formą promocji szczególnie na targach, spotkaniach i prezentacjach. Często stanowi również wsparcie podczas przedstawiania oferty klientowi. Sam w sobie również powinien zwracać uwagę i przyciągać wzrok, jednocześnie nie będąc sam w centrum uwagi. Stojak reklamowy musi zwrócić uwagę, przyciągnąć wzrok, natomiast główną rolę w reklamowaniu mają jednak drobniejsze ulotki i katalogi, które zawierają szczegóły oferty i można je zabrać ze sobą, aby bliżej się z nimi zapoznać.

Stojaki reklamowe muszą mieć jeszcze dwie cechy – muszą być stabilne i praktyczne. Stabilne, aby były rzeczywistą reklamą, a nie antyreklamą dla firmy, którą prezentują. Dodatkowo nie mogą one być ani za duże, ani za małe. Praktyczne, z tego względu, że ulotki lub katalogi muszą być na odpowiedniej wysokości, aby nie trzeba było się ani schylać, ani stawać na palcach aby po nie sięgnąć. Często jest tak, że stojak reklamowy jest odrobinę zubożoną wersją ulotki. Jest to bardzo dobry chwyt, ponieważ stojak reklamowy i jego zawartość muszą tworzyć względna całość nie tylko pod kątem treści, ale również pod kątem pomysłu i kolorystyki.

Dlatego tworzenie takiej formy promocji jak stojak reklamowy nie należy do najłatwiejszych, ale za to dobrze wykonany potrafi zwrócić uwagę niejednej osoby.

  by  , Wednesday 28 February 2018, Categories: Wszystko o reklamie
Reklamy, bannery i transparenty, czyli zastosowania i zalety druku solwentowego

Mimo, że najczęściej nie zwracamy na to uwagi to druk solwentowy towarzyszy każdemu z nas. Reklamy, banery, transparenty i inne wydruki wielkoformatowe to wszystko najczęściej jest drukowane właśnie drukiem solwentowym.

Wbrew pozorom druk solwentowy ma bardzo wiele zastosowań. To właśnie tym sposobem są drukowane grafiki, którymi ja się zajmuję. To, co nas otacza w przestrzeni miejskiej - bilbordy, transparenty, flagi, reklamy, to wszystko najczęściej jest drukowane własnie drukiem solwentowym. Wynika to z wielu czynników i wielu zalet tego rodzaju druku. Przede wszystkim, można drukować wielkoformatowe rzeczy, w tym najczęściej reklamy. Kolejną zaletą tej to, że druk solwentowy można stosować na różnego rodzaju powierzchniach - od papieru po tkaniny, banery i płótno. Dodatkowo ja, jako grafik nie muszę bać się używania kolorów i różnego rodzaju obrazów, ponieważ druk solwentowy jest odporny i na wodę i na promieniowanie UV. Nie ukrywam, że świadomość tego, że moja praca przetrwa w takich warunkach, trochę mnie uspokaja. Jedną z głównych zalet tego druku jest również to, że ze wszystkich wielkoformatowych możliwości, to właśnie druk solwentowy jest najbardziej ekonomiczny, przy czym wydruk nie trwa długo, wystarczy aby wyschła farba, która jest używana.

Spośród wielu możliwości wydruku wielkoformatowego druk solwentowy, zarówno dla mnie jako grafika, jak i dla klienta jest najbardziej korzystny. Ja mogę spokojnie pracować nie mając prawie żadnych ograniczeń, a klient ma pełną dowolność, jeżeli chodzi o materiał na którym chce umieścić swoja reklamę.

  by  , Monday 12 February 2018, Categories: Wszystko o reklamie
Forma współpracy z klientem - jak zacząć?

Jeżeli przeanalizowałaś już wszystkie za i przeciw „bycia na swoim” i zdecydowałaś się, że chcesz działać jako freelancerka, kolejnym tematem, jakim o jakim musisz zdecydować, zanim jeszcze zaczniesz pozyskiwać pierwszych klientów, to forma współpracy.

Przestrzegam cię przed zakładaniem własnej działalności już na starcie. Wpadniesz tylko w niepotrzebne koszty. Dużo lepszym sposobem zadbania o własne interesy, kiedy dopiero zaczynasz, jest umowa o dzieło. Z własnego doświadczenia wiem, że umowa dla grafika jest często lekceważona przez klientów, jak i samych freelancerów, szczególnie w przypadku prostych zleceń niewymagających większych założeń projektowych.

Oczywiście nie musisz podpisywać umowy. Nie oznacza, to, że od razu jesteś podejrzana o ukrywanie swoich kosztów przed urzędem skarbowym. Możesz oczywiście sama zgłosić uzyskanie przychodu i zapłacić od tej kwoty należny podatek. Jednak kiedy twój klient ma firmę, a ty jesteś osobą fizyczną, to on odprowadza podatek dochodowy od umowy i później przesyła ci PIT. Ty nie musisz się o nic martwić.

Umowa jest dokumentem, który chroni interesy zarówno klienta, jak i twoje. Poza tym, kiedy przedstawiając etapy realizacji danego zamówienia, wspomnisz o umowie, to od razu przedstawia cię w oczach klienta jako osobę profesjonalną i poukładaną i wszystko jest jasne już podczas pierwszej rozmowy na temat zlecenia.

Na koniec jeszcze jedna kwestia. Podpisując umowy, pamiętaj o uwzględnieniu praw autorskich, przekazaniu materiałów przez klienta oraz terminu rozpoczęcia i wykonania dzieła.

Pages: 1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10

April 2018
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
 << <   > >>

Search

Random photo

Druk wizytówek online

  XML Feeds

b2evolution CCMS