Odkąd profesjonalnie zajmuję się grafiką reklamową i użytkową, zdążyłam zauważyć, jak dużą popularnością zaczynają cieszyć się drukarnie internetowe. Nie dziwię się jednak moim klientom. Sama w razie potrzeby chętnie decyduję się na ich usługi na przykład na drukowanie plakatów online. Rozwiązanie to ma sporo plusów. Jednak przy druku plakatów warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
Kluczem do sukcesu jest dobry projekt. Jego jakość przekłada się tak naprawdę na skuteczność plakatu. Na ogół odbiorca widzi plakat przez jedynie 3 sekundy, o ile w ogóle zwrócił na niego uwagę. W ciągu tego krótkiego czasu musi zapamiętać jego przekaz i poczuć się zachęcony do podjęcia danego działania. Stworzenie takiego plakatu jest bardzo trudne, o czym niestety wiem. Jednak mam na koncie i kilka naprawdę fajnych projektów tego typu.
Projekt to duża część sukcesu, ale plakat musi być też wytrzymały. W końcu narażony jest na różnego rodzaju niekorzystne warunki atmosferyczne. Jestem zdania, że gramatura powinna być więc być nieco większa. Klasyczne plakaty zaczynają się od papieru kredowego i 130g. Papier można też dodatkowo wzmocnić folią matową, błyszczącą lub lakierem UV. Wówczas plakat nie tylko jest bardziej wytrzymały, ale i prezentuje się o wiele lepiej. Kwestia formatu w dużej mierze z kolei zależy od tego ile miejsca na plakat jest. Fajnie prezentują się oczywiście plakaty duże w formacie B1 (tzw. format filmowy), ale nie zawsze można sobie na nie pozwolić.