W tym wpisie trochę miejsca chciałam poświęcić ulotkom oraz ich odpowiedniej ekspozycji. Grafika wielu ulotek wręcz woła o pomstę do nieba. Ktoś zupełnie niezwiązany z branżą może się zastanawiać nad tym czy grafika ulotek ma aż tak duże znaczenie, skoro wywołuje u mnie tyle emocji. Oczywiście, że ma!
Dobrze zaprojektowana ulotka, automatycznie przyciąga wzrok. Odpowiednio wyeksponowana dotrze do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych ofertą. Z ulotką reklamową styczność miał niemal każdy. Mnie do tego wpisu nakłoniły wydarzenia z dnia dzisiejszego. Jak zwykle przechadzając się przez centrum miasta czułam się wręcz osaczona osobami rozdającymi ulotki. Czy zapoznałam się z ich treścią? Oczywiście, że nie. Tak jak zresztą zdecydowana większość przechodniów. Dlaczego tak się dzieje?
Ulotki rozdawane na ulicy, wciskane często tylko na siłę wzbudzają jedynie moją irytację. Jeszcze w większą furię wprowadza mnie grafika ulotek. Mój wzrok jedynie przez chwilę spoczywa na ich treści by zaraz wyrzucić je do kosza. O wiele skuteczniejszym sposobem reklamowania przedsiębiorstwa za pomocą ulotek jest stojak reklamowy na ulotki. Wtedy mamy pewność, że sięgną po nie osoby naprawdę zainteresowane ofertą. Stojaki reklamowe mogą znaleźć się praktycznie wszędzie. Przed wejściem do firmy czy sklepu, przy recepcji, przy barze- ich zastosowanie jest bardzo szerokie. Grafika ulotek powinna przyciągać wzrok, nie może być jednak wykonana w sposób nieprzemyślany i chaotyczny. O tym jak projektować ulotki jeszcze kiedyś napiszę. Na dzisiaj tyle.