Pracując w reklamie spotykam się niemalże zawsze z trudnym zadaniem - jak w dyskretny sposób zaplanować kampanię, w której logo i nazwa firmy zostaną zapamiętane jednocześnie nie będąc zbyt "oczywiste".
Szczególnie ostatnio, często proponuję swoim klientom personalizację dowolnych artykułów papierowych, czyli tak zwaną papeterię firmową. Jednym z najczęściej spotykanych elementów takiej papeterii są wizytówki, ale dzisiaj chciałam skupić się na innych możliwościach. Dokumenty, koperty i notesy zawierające logo firmy i jednocześnie ciekawą grafikę korespondującą z branżą powoduje między innymi poprawienie wizerunku firmy.
Moim zdaniem, papeteria firmowa zdecydowanie jest trafionym pomysłem, jeśli zależy nam na dyskretnym pozostaniu w pamięci klienta. Wystarczy wyobrazić sobie spotkanie, na którym sporządzane są notatki odnośnie omawianego projektu. O ile przyjemniej i bardziej profesjonalnie zostanie odebrana firma, która przekaże klientowi zapiski na estetycznie przygotowanym papierze firmowym? To samo dotyczy listów ofertowych, faktur i innych dokumentów wysyłanych pocztą.
Jakie są cechy dobrej papeterii firmowej?
- jasna kolorystyka - jest ważna ze względu na użyteczność papieru. Nie należy zapominać, że jest to przede wszystkim papier do sporządzania czytelnych notatek i drukowania dokumentów.
- dyskretne logo - duże rozmiary znaku firmowego, nawet, jeśli zostanie wydrukowany z zachowaniem dużej przezroczystości, często odwraca uwagę i powoduje, że papeteria wygląda mniej estetycznie lub nawet natrętnie
- ornament lub delikatna grafika - przywiązywanie wagi do szczegółów zawsze jest w cenie. Zgodnie z wcześniej wspomnianymi cechami, zastosowane wzory powinny być lekkie i nieprzytłaczające.
Przygotowany wzór zastosować można na wielu rodzajach artykułów papierowych, a pięknie zaprojektowana papeteria firmowa stanie się dobrą wizytówką firmy. Szczerze polecam takie rozwiązanie!