Stojaki reklamowe to zawsze dla mnie wyjątkowe zamówienia. Z jednej strony, taki stojak musi być reklamą, z drugiej stanowi tło i podkład dla innych form promocji. Dlatego wypośrodkowanie tych dwóch funkcji i spotkanie pośrodku nie zawsze jest łatwym zadaniem.
Nie ukrywajmy, że z punktu widzenia reklamy, stojak, obok osoby rozdającej ulotki jest najbardziej popularną formą promocji szczególnie na targach, spotkaniach i prezentacjach. Często stanowi również wsparcie podczas przedstawiania oferty klientowi. Sam w sobie również powinien zwracać uwagę i przyciągać wzrok, jednocześnie nie będąc sam w centrum uwagi. Stojak reklamowy musi zwrócić uwagę, przyciągnąć wzrok, natomiast główną rolę w reklamowaniu mają jednak drobniejsze ulotki i katalogi, które zawierają szczegóły oferty i można je zabrać ze sobą, aby bliżej się z nimi zapoznać.
Stojaki reklamowe muszą mieć jeszcze dwie cechy – muszą być stabilne i praktyczne. Stabilne, aby były rzeczywistą reklamą, a nie antyreklamą dla firmy, którą prezentują. Dodatkowo nie mogą one być ani za duże, ani za małe. Praktyczne, z tego względu, że ulotki lub katalogi muszą być na odpowiedniej wysokości, aby nie trzeba było się ani schylać, ani stawać na palcach aby po nie sięgnąć. Często jest tak, że stojak reklamowy jest odrobinę zubożoną wersją ulotki. Jest to bardzo dobry chwyt, ponieważ stojak reklamowy i jego zawartość muszą tworzyć względna całość nie tylko pod kątem treści, ale również pod kątem pomysłu i kolorystyki.
Dlatego tworzenie takiej formy promocji jak stojak reklamowy nie należy do najłatwiejszych, ale za to dobrze wykonany potrafi zwrócić uwagę niejednej osoby.